eXTReMe Tracker

۰۴ مهر، ۱۳۸۶

پاییز








اینجا کم کم پاییز داره شروع می‌شود یا بهتر بگویم شده است. اکثر پرنده‌ها تو دو هفته گذشته رفتند طرف مناطق گرم الان دیگه فقط تک و توک پرنده مهاجر که بیشترشان مرغابی هستند باقی مانده است.


می‌خواهم از زندگی اینجا بگویم:
1-نون درست حسابی که ندارند همه‌اش نون تست هست که قیمت آن هم حدود 2 دلار است. اینجا نون از گوشت و مرغ گرون‌تر هست. نیم کیلو گوشت چرخ‌کرده حدود 4 دلار می‌شود که چند وعده را جواب می‌دهد. مرغ هم یک بسته‌اش که حدود 3 تا سینه دارد همین 4 دلار می‌شود. اگر می‌خواهید نان ارزون بگیرید، در فروشگاه‌ها اون نون‌هایی که تاریخ مصرف‌‌شان تا فردا است را ارزان‌تر می‌دهند حدود 1 دلار که می‌شود گذاشت تو فریزر تا بیشتر بماند.
2- فروشگاه که می‌روم همه‌اش قیمت‌ها را چک می‌کنم چون باید بدونید چی را کجا بخرید که ارزان‌تر باشد. بعضی وقت‌ها از خودم بدم می‌آید شدم مثل این زن‌های خانه‌دار بین قفسه‌های فروشگاه‌ها می‌گردم قیمت‌ها را چک می‌کنم جنس‌ها را نگاه می‌کنم فکر می‌کنم چی نیاز دارم چی زیاد دارم....
3- نکته بعد بلیط اتوبوش است که تو تورنتو بین 75/3 تا 75/2 دلار است که دانشجویی می‌شود 86/1. بلیط مترو 75/2 دلار است که دانشجوییش می‌شود 85/1 دلار. اینجا تو منی‌توبا بلیط 2 دلار است. بچه‌ها بعضی‌ها ماهیانه می‌گیرند (یک ماه نا محدود) 54 دلار. اینجا اکثراً دوچرخه دارند.
4- ماشین که پول زور هست. یکی از بچه‌ها یک ماشین خرید 2500 دلار برای بیمه یک‌ ساله حدود 1000 دلار پول داد تازه اگر بیمه را فصلی یا ماهیانه بکنید خیلی گرون‌تر می‌شود. یعنی شرکت بیمه سر هیچ‌چیز دوساله پول یک ماشین دست دو را در می‌آورد ولی شرکت ماشین‌ساز با این همه کارگر و مهندس.... همیشه پول و راحتی در کار‌های خدماتی و دلالی است. زحمت را کشاورز می‌کشد پول را دلال می‌خورد. بنزین هم الان لیتری حدود 1/1 دلار است. اولش 95/0 دلار بود.
5- اینجا مسافرت با قطار اتوبوس یا هواپیما زیاد فرقی ندارد. از تورنتو به وینیپگ با هواپیما از 200 دلار تا 500 دلار می‌شود. این بستگی به این دارد که کی بلیط بگیرید. اگر 10 20 روز زودتر بگیرید ارزانتر است روز قبل از پرواز گرانترین قیمت را دارد. تازه بسته به اینکه پرواز ساعت چند باشد قیمت تغییر می‌کند.
6- اینجا یک سری فروشگاه دارد که اجناس دسته 2 می‌فروشند از دوچرخه گرفته تا لباس زیر. ملت هم کلی می‌خرند. به غیر از این مردم روز‌های شنبه و یک‌شنبه وسایل اضافه خودشان را در خانه‌ها می‌فروشند. مثلاً یک دچرخه نو بین 100 تا 600 دلار قیمت دارد که دسته دو بین 10 تا30 دلار. البته اکثراً مشکل دار هستند. چون اینجا هوا سرد است در زمستان برای آب کردن یخ زیاد نمک استفاده می‌کنند که باعث می‌شود اکثر ماشین‌ها و دوچرخه‌ها زنگ‌زده هستند.
7- این پسره تو Lab من یک خالکوبی روی دستش دارد که می‌خواهد با لیزر پاک کند می‌گوید 1 سال طول می‌کشد 24 ساعت روی دستش پماد می‌زند و زخم است (در اثر لیزر). از پرسیدم چرا می‌خواهی پاکش کنی گفت این شکل یک حلقه است که برای دوست دختر قبلیم بود حالا طلاق (دقیقاً لفظ طلاق را گفت)گرفتیم و احتمالاً بخاطر دوست دختر جدیدش دارد این کار را می‌کند.
8- اینجا نا مرد‌ها هر چیزی که به شما می‌فروشند یک خروار Document همراهش می‌دهند حالا کی می‌رسد این‌ها را بخواند؟ اگر هم نخوانی بعد اتفاقی بیافتد می‌گویند ما که گفته بودیم. برای همین است خیلی‌ها برای تمام کار‌های مالی خود وکیل می‌گیرند که عمرشان را صرف خواندن این مزخرفات که 95 درصد هم بی‌ربط هستند نکند. اینجا روی هر وسیله‌ای هم 27 تا هشدار و اخطار و مراقب باشید است. آدم گیج می‌شود. جالب هست که حتی روی لیوان‌های کافی هم می‌نویسند داغ است مراقب باشید.
9- اینجا هم مثل ایران جنگل‌ها را می‌فروشند تا خانه بسازند. این ‌هم یک عکس از آگهی فروش یک قطعه جنگل با نقشه زمین.








هیچ نظری موجود نیست: