eXTReMe Tracker

۲۳ شهریور، ۱۳۸۶

دین


امروز دوم ماه رمضان است. سه روز پیش از یکی از این بچه‌های عرب پرسیدم که ماه رمضان فردا است یا پس‌فردا گفت احتمالاً پس‌فردا من گفتم برای اینکه مطمئن باشم از فردا روزه می‌گیرم. اون گفت که این کار از نظر ما (سنی‌ها) کار خوبی نیست که روز قبل از ماه رمضان روزه بگیری. فکر کردم دیدم راست می‌گوید همانطور که روزه گرفتن در عید فطر درست نیست این کار هم درست نیست چون باید مشخص باشد که داری برای ماه رمضان روزه می‌گیری.

راستی این برادر "عزالدین" هم تو زرد در آمد. ایشان که خودش از ایرانی‌ها ایراد می‌گرفت که چرا اینجوری هستند و چرا اون جوری هستند معلوم شد که خودش اولاً دنبال دختر‌ها است. چند روز پیش دیدمش که در حال مخ زدن یک دختر کره‌ای بود، همچین که نماز هم بی‌خیال شد تازه این که ادعا اسلام می‌کرد دیدم که با این دختره داره مرغ هم می‌خورد. بعد خودش گفت چون که روش کشتن اینها مثل خودمون هست پس مشکل نداره. دلم براش سوخت چون دختره رو بهش زهر کردم همش حواسش به من بود. من نمی‌دونم اینا که مذهبی هستند چرا اینجوری هستند. چند وقت قبل هم که انجمن Graduate Student داشت دانشگاه رو نشان می‌داد یه دختر بنگلادشی با حجاب هم جزو دانشجو‌های جدید بود. یه پسره هندی هم جزو کسانی بود که داشت دانشگاه را نشان می‌داد (از قدیمی‌ها) این دختره در مدت کمتر از 20 دقیقه مخ پسره رو زد. همچین بهش چسبیده بود و جدا نمی‌شد که انگار 10 سال همدیگر را می‌شناسند.

این هم خونه‌ای من که بچه نیجریه هست خفن حزب‌الهی است.

الکل نمی‌خورد

هر یک شنبه کلیسا است

حتی اگر تلویزیون یک زن نشون بده که کم لباس داره نگاه نمی‌کند.

تازه کلی از Bible رو هم از حفظ هست.

ازش در مورد 3 تا خداشون پرسیدم.

گفت که یکی که خود خداست. یکی دیگه اون خدایی هست که وقتی می‌خواهد با انسان رابطه پیدا کند ظاهر می‌شود مثل همانی که به موسی ظاهر شد. یا خود حضرت عیسی که چون پدر نداشت پس پدر واقعی اون خداست. این خدایی که به انسان ظاهر می‌شود را پسر خدا می‌گویند و مختص حضرت عیسی نیست. حضرت عیسی یک جلوه از وجوه پسر خداست. و یکی دیگه "روح القدوس" که انگلیسیش می‌شود “Holy sprit” که این خدایی هست که حرکت می‌کند از جایی به جای دیگر می‌رود و جهان را خلق می‌کند باد را به حرکت در می‌آورد و از این کارها.

یک نکته جالب دیگر اینکه اینها اعتقاد دارند که وقتی آدم از بهشت اخراج شد در اختیار شیطان قرار گرفت و برای اینکه دوباره پیش خدا برگردد هرچه هم کار خوب انجام دهد باز باید مجازات آن کار اشتباه اولیه خود را پس دهد. حالا چون خدا مهربان است خود این مجازات را تحمل می‌کند و برای این کار در قیامت مسیح بجای ما می‌رود جهنم تا ما بتوانیم به بهشت برویم. برای همین اینها کلی در کلیسا برای عیسی که قرار است بار گناهان ما را به دوش بگیرد دعا می‌کنند.

امروز دانشکده مهندسی دانشگاه ما 100 ساله شد. کلی از دانشجو‌های سالهای قبل آمده بودند. از سالهای 1955، 1973 و... . به همین مناسبت شیرینی، شربت، میوه، آبجو و مشروب می‌دادند. من که روزه بودم داشتم حرص می‌خوردم. تازه ساعت 5 عصر هم قرار بود انجمن Graduate student غذا بدهد. اینجا 2 تا مسئله مطرح بود:

اسلام

ایران

من هر کاری می‌کردم ولی باز ایرانی بودم و نمی‌توانستم به راحتی از غذای مجانی بگذرم. برای همین 5 تا بشقاب میوه و شیرینی به Lab خودم بردم برای افطار، ساعت 5 هم رفتم 2 تا ساندویچ و 2 تا نوشابه گرفتم نگه داشتم برای افطار (اینجا الان حدود ساعت 20 اذان هست). یه عکس هم از این غنائم گرفتم.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

ها ها. کلی خندیدم از این عکس.
گذشتن از عذای مجانی برای دانشجو حرام است:))