eXTReMe Tracker

۱۵ آذر، ۱۳۸۷

کلاس سمینار

یه کلاس سمینار داشتیم این ترم که جالب بود. البته نمره نداشت فقط پس و فیل (درست خوانده شود این فیل با اون فیل فرق دارد Fail هست) بود. بچه‌ها در مورد پروژه خودشون سمینار می‌دادند و بعضی وقتها هم عده‌ای از بیرون می‌آمدند و در مورد ثبت اختراع، نحوه انجام مصاحبه استخدام، پر کردن فرم‌های آوارد (Award) صحبت می‌کردند. چند مورد این جلسات جالب بود.

1- استادی آمد در مورد تست در جاذبه صفر حرف زد و تست‌هایی که در دهه 90 انجام داده بودند. این تست‌ها در هواپیما و موشک انجام شده بود. اگر هواپیما در یک مسیر پارابولیک حرکت کند در قسمتی از پرواز جاذبه در حدود صفر است ولی بعد از آن شتاب دو برابر جاذبه می‌شود. فیلم‌هایی که از داخل هواپیما گرفته بودند خیلی جالب بود. وقتی که جاذبه صفر بود (حدود یک تا دو دقیقه) هوا روی هوا سر می‌خوردند ولی بعد ناگهان شتاب دوبرابر جاذبه می‌شد و همه یهو تق می‌خوردند کف هواپیما.

2- یکی از استادها در مورد نحوه پر کردن فرم‌های آوارد صحبت می‌کرد و در قسمتی داشت توضیح می‌داد که صادق باشید و دروغ ننویسید و برای آن مثالی آورد که در سال‌های پیش فردی از خاورمیانه در یکی از این فرم‌ها خود را ابوریجینال (بومی، سرخپوست Aboriginal) معرفی کرده بود (چون سرخپوست‌ها دارای سهمیه هستند). با خودم گفتم که حتماً طرف ایرانی نبوده چون درست است که ما بعضی وقت‌ها خالی می‌بندیم ولی این دیگه خیلی تابلو بوده اولین سرخپوست خاورمیانه‌ای.

3- آقای 50 ساله کانادایی (پوست سفید مو‌های بور با اجدادی اروپایی این تعریف یک فرد کانادایی است (شوخی)) که داشت در مورد نحوه برخورد در محیط کار حرف می‌زد گفت داشت در مورد نحوه پوشش در محیط کار حرف می‌زد گفت که یه مدت یه دختری در بخش من کار می‌کرد. این دختره مهندس بود و می‌بایست به کارگاه‌ها می‌رفت و سرکشی می‌کرد. لباسی که می‌پوشید یقه باز بود با دامن کوتاه و صندل. این آقا گفت من رفتم به رئیس شرکت گفتم که این خانم با این طرز لباس که می‌آید توی کارگاه‌ها مشکل ایمنی (Safety Issue ) ایجاد می‌کند. ممکن است که تکنسین‌ها یک لحظه برگردند تا این دختر را نگاه کنند و برای آنها مشکلی ایجاد شود (مثلا دستشون زیر دستگاهی برود یا لباسشان جایی گیر کند). بعد به دختره تذکر دادند که اینجوری نیاید. در آخر سمینار استادی که زن بود گفت خوب این مشکل آقایان است خود آنها نباید نگاه کنند نه که به آن دختره بگویید که لباس پوشیده بپوشد. آقای ارئه دهنده گفت که این طبیعت آدم‌ها است که مردان زنان را نگاه می‌کنند و در محیط کار این مشکل آفرین است و ممکن است باعث ایجاد خطراتی شود هرچند که ممکن است حرف شما از لحاظ منطقی صحیح باشد.







۴ نظر:

ناشناس گفت...

Hmmm...
I think I can agree with the lady who said it is not only women; men should control themselves, too!
You know in our culture (I mean Iranian culture) we are used to limit women in order to prevent men from looking at them!!! Well, I believe that every human can control himself...
However, I always try to distinct between work or school environment and home or parties;
It is a bilateral matter.

Have fun Amir Hossein.

ناشناس گفت...

Just watch, don't touch...

Amir Hossein گفت...

پریناز من هم با شما هم با اون استاد خانم موافقم ولی شاید آدم با آدم فرق کند و افراد ظرفیت ها و عقیده های مختلفی دارند
خلاصه گفتم که گفته باشم من روشن فکرم
;)

Amir Hossein گفت...

جی آر اکس توصیه های ایمنی را جدی گرفته و به آن دست نمی زنم
:)