eXTReMe Tracker

۰۳ آبان، ۱۳۸۶

فری کثافت

در ایران که بودم با بچه‌ها به یک ساندویچی رفتیم به نام فری کثافت در عباس‌آباد. اونجا پاتوق بود ملت هر کدوم با ماشین‌های آخرین مدل می‌آمدند و ساندویچ می‌گرفتند و چون فری جا نداشت که بخوری می‌رفتند کنار ماشین خودشون می‌خوردند اینجوری معلوم بود که هر ماشینی مال چه کسی است (ماشین حیف نمی‌شد). این فری کثافت مغازه‌ای بود قدیمی کوچیک و خود فری خان که عکس جوونی‌هاشم زده بود بالای مغازه به کار شریف پول شماری مشغول بود (من این شغل رو خیلی دوست دارم). کارگرهاشم با لباس‌های سفید کثیف مشغول کار بودند. خلاصه ما یه ساندویچ گرفتیم فکر کنم ساندویچ استیک بود و باز فکر کنم حدود 1600 تومان شد. یه نیم کیاو گوشت تو این ساندویچ بود. با بچه‌ها هرچی حساب کردیم دیدیم جور نمی‌شه گوشت کیلویی 8000 تومان گفتیم گوشت خره دیدیم خرم گرونه حداقل 500 تا 600 هزار تومن قیمت یک خره بعدش یک خر مگه چقدر گوشت داره این سوال برای من حل نشد تا آمدم اینجا یه بستنی 4 لیتری دیدم کاکائویی 3 دلار. دیدم شیر کم چرب 2 لیترش سه ونونزده دلاره شیر کاکائو دو لیتری چهار دلاره. خلاصه ما هم یه پاتیل گرفتیم یه 1 ماهی هست هر روز می‌خورم تموم نمی‌شه.

در بعضی شرایط قانون بقای جرم صادق نیست. شما می‌توانید 50 گرم گوشت رو در یک ساندویچ به 500 گرم گوشت برسونید. این جرم اضافه نتیجه انرژی است که صاحب مغازه صرف می‌کند.

در فرآیندهای هسته‌ای جرم (مثلاً راکتورها) در شرایط کنترل شده به انرژی تبدیل می‌شود. ولی تبدیل انرژی به جرم اولین بار در ساندویچ و بستنی 4 لیتری دیده شده است. دانشمندان روی این موضوع کار می‌کنند و تا کنون مقالات زیادی در این زمینه چاپ شده است. برخی از دانشمندان معتقدند این فرایند تنها در محیط‌ها چرک و کثیف رخ می‌دهد.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

man to in 6 sal nashode ghesmatam beram onjao az nazdik ba in maghole ashna sham!shode arezom!
marjan

Amir Hossein گفت...

Enshala khoda ghesmat mikone mirin va feyz mibarin