eXTReMe Tracker

۲۰ اسفند، ۱۳۸۷

سلمانی

من از وقتی که آمدم کانادا سلمانی نرفتم. خودم موهای خودم رو کوتاه می‌کردم. اول‌ها که همه را با ماشین یک دست کوتاه می‌کردم ولی این اواخر حرفه‌ای شده بودم دورها را با ماشین و جلوی سر را با قیچی کوتاه می‌کردم. آخرین‌باری که کوتاه کرده بودم دسامبر بود. یه دو سه ماهی بود سلمانی نرفته بودم موهام خیلی بلند شده بود ولی خودم خوشم می‌آمد ولی این اواخر با تذکر برخی از دوستان رفتم کوتاه‌شان کردم. چون عید نوروز نزدیک است و جالب نیست در انظار عمومی با کله‌ای نیمه کچل ظاهر شد لذا تصمیم گرفتم اینبار بعد از چندین سال (شاید 5 سال) سر خود را به دست آرایشگر بسپارم. آخه من با این سلمانی‌ها مشکل دارم. یا خیلی کوتاه می‌کنند یا دور سر را خالی می‌کنند و بالا سر را دست نمی‌زنند. برای همین ایران هم که بودم مادر گرامی سر بنده را کوتاه می‌کرد. ولی اینبار حرف آبرو و حیثیت بود و شوخی نبود. خلاصه رفتم سلمانی دانشگاه و سر خود را به دست یک بانوی با کمالات کانادایی سپردم. طبق رسم سلمانی‌ها ضمن کوتاه کردن سر تا فیها‌خالدون تخلیه اطلاعاتی شدم. کی‌ هستم، چی می‌خونم، کجایی هستم، چند وقت هست اینجا هستم و...

ولی نکته جالبی بود دختره سر من را با تیغ کوتاه کرد بعد آخر سر با قیچی صاف و صوف کرد. تا حالا ندیده بودم کسی با تیغ کوتاه کند. بعد کله بنده را شست و خواست که سشوار بکشد گفت موهات رو چه حالتی می‌دهی من هم گفتم یکوری شونه می‌کنم. بعد رفت که همون کار را بکند من فکر کردم و بهش گفتم البته اگر تو ایده بهتری برای موهای من داری همون شکلیشون بکن. دختره از خدا خواسته گفت آره بگذار در همشون کنم بعد از در هم کردن به دستاش ژل زد و مو‌های ما را یه چیزی تو اُردرهای تاج خروسی یا همان اِجی کانادایی در آورد. خداییش یه 7 یا 8 سالی من را جوان کرد من هم بهش انعام خوبی دادم. فرداش که رفتم حموم و موهام را به حالت قبلی در آوردم دیدم باز خواهرمان این بالای سر ما را دست نزده و فقط اطراف را کوتاه کرده ولی دوستان می‌گویند خوب است.

مادرم زنگ زد و گفت تهران هوا خیلی گرم شده بعد من یادم افتاد که آهان داره بهار می‌شود ولی ما امروز هوامون منفی 25 بود که با باد می‌شد منفی 39.


قبل از رقتن به سلمانی



بعد از رفتن به سلمانی


۹ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
قبلش بچه مثبت تر بودیا!

ناشناس گفت...

اميرجان متاسفانه عکس دومت اينجا فيلتر شده! چيکار کرده با هات که سانسورت کردن! لااقل عکس جديدت رو ايميل کن تابستون اومدي بشناسيمت.

ناشناس گفت...

ببينم عكس دوم سر نداره، نكنه اونجا هم اول سر را ميزنند بعد سلموني ميكنند.

ُ گفت...

محمد حسین جان بچه مثبتی رو ول کن کدوم قشنگ تر هست
;)

ُ گفت...

مسعود جان من فکر نمی کردم اینقدر عکس دوم ضایع باشد ببینم نکنه بخاطر این عکس برگشتم ایران بندازنم اوین؟ می خواهی یه استعلام بکن ببین ممنوغ الورود نباشم

ُ گفت...

استاد ناشناس
نه سر را اول نمی زنند ولی ضمن کوتاه کردن مو در اثر باز و بسته شدن فک خواهر سلمونی گاها سر هم برده می شود

ناشناس گفت...

مبارک باشه! تصور کردم چقدر می خندیدیم اگه با سلیمی و پریسا موقع کوتاه کردن بالای سرت بودیم! عیدت هم مبارک

Amir Hossein گفت...

عید تو هم مبارک مرجان
تازه اولا که اصلا خنده نداره
دوما تو ایران که دخترها را سلمانی پسرونه راه نمی دهند.
سوما خودت دوست داری کسی بهت بخنده
;)

mhosjrx گفت...

oh oh...che jigari shodi