eXTReMe Tracker

۱۵ اسفند، ۱۳۸۶

نوروز در وینیپگ

همه جای بوی بهار می دهد. پرنده ها که تاحالا نبودند شروع به خواندن کرده اند. سنجاب ها از لانه های خود بیرون آمده اند. هوا گرم شده است. برفها دارند آب می شوند. ولی ناگهان همه گول خوردیم. شوخی که نیست وینیپگ هست امروز دما دوباره شد منفی 38. ولی تو این سرما باز ما نوروز رو برگزار می کنیم. درست است که برای برگزاری آن یک سری درگیری پیش آمد ولی این درگیری ها تو جمع های ایرانی عادی است. وقتی یک جمع ایرانی درگیری ندارد که اصالت خودش رو فراموش کند وغرب زده بی فرهنگ شود.
بگذریم. راستی برای این نوروز عده ای کمک مالی کردند تا بلیط برای دانشجویان زیر خط فقری مثل من نصف قیمت در بیاید. دانشجو و بچه نفری 15 دلار (دقت شود دانشجو=بچه). خدا خیرشون بدهد. اگر کسی هست (خارج یا داخل وینیپگ)که بازم بخواهد کمک کند من قول می دهم خودم دعاش کنم



اینجا من فکر کنم به دلیل اختلاف ساعت با ایران نوروز همون جشن سده است که زمین شروع به گرم شدن می کند نوروز تو وینیپگ شاید یه ماه دیگه شروع بشود.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

آقا من الان دما رو چک می کردم، مثل اینکه هفته دیگه هم قراره گول بخوریم... :)

Shadi گفت...

امیر حسین جان
بابا این دهات ما هم با این که نزدیک تورنتو است همون قدر بده من این همه سال این جا بودم زمستون به این بدی ندیده بودم آخرای زمستون هم که آدم افسردگی می گیره از بس آفتاب نمی خوره! مراسم عید خوش بگذره و عید هم پیش پیش مبارک

Amir Hossein گفت...

یعنی چی ایمان یعنی گرم می شود یا سرد می شود؟

Amir Hossein گفت...

سلام گلابی جان
حالا این دهات ما مشکل آفتاب نداره در دمای منفی 45 آفتاب درخشان در آسمان است.
مرسی از تبریکت به تو هم خوش بگذرد (البته اگر امسال می روی) و عید تو هم مبارک