eXTReMe Tracker

۱۱ اردیبهشت، ۱۳۸۸

برگی از تاریخ

در زمان‌های قدیم دو برادر بودند یکی تقی‌خان و دیگری احمدخان. پدر این بچه‌ها زغال فروش بود (یکی از شغل‌های ‏کلیدی و حیاتی در کرمان زمین) احمدخان برادر بزرگ بود و تقی‌خان برادر کوچک. تقی‌خان خیلی از احمدخان ‏حرف‌شنوی داشت بطوری که به احمدخان صاحب‌اختیار می‌گفتند. تقی‌خان یکی از سرداران نادرشاه بود. بعد از مرگ ‏نادر و روی کار آمدن سلسله زند فرماندار کرمان شروع کرد به فشار آوردن به مردم. به همین خاطر تقی‌خان علیه ‏فرماندار قیام کرد و حکومت کرمان را برای دو سال بدست گرفت و در این مدت چندین بار با لشکریان زند جنگید و در ‏نهایت کشته شد. فرزندان تقی‌خان در کرمان فامیل تقی‌زاده دارند و فرزندان احمدخان فامیل صاحب‌اختیاری. این ‏انیمیشن جالب هم در مورد حکومت تقی‌خان در کرمان است که با لهجه کرمانی تهیه شده. ‏

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

وزیر اموزش و پرورش اعلام كرد معلمینی که چون شمع می سوزند تا پایان سال ۸۸ گازسوز خواهند شد
روز معلم گرامی باد

ایمان وینیپگی گفت...

"یکی از شغل‌های ‏کلیدی و حیاتی در کرمان زمین"
اینو با حال اومدی... :دی

مسعود گفت...

سلام اميرجان. خوشحالم که دوباره مينويسي. ما هم اگر باعث ناراحتي تو شديم عذر مي خواهيم

مسعود گفت...

در ضمن انيميشن خيلي باحالي بود. مشکل به هم ريختگي وبلاگم تو موزيلا رو که خيلي وقت پيش تو و پويا تذکر داده بوديد برطرف کردم.

حرفه ای گفت...

میکروفن به کنار... نفت از کجا آوردن؟

yadegar گفت...

ایول، بچه کرمونی دمت گرم

ناشناس گفت...

سلام
خوبيد همشهري عزيز!
يه سوال تب اين پروژه هارپ بدجوري تو كرمون داره ميگيره
در اين باب هم دست به قلم شيد بد ني(نيست)!

تک درخت گفت...

آقا ما کی گفتیم شما رعیت زاده هستید، که برای سند و مدرک میارید از خان زاده بودنتون!!
ارادت داریم امیر جان

ناشناس گفت...

با عرض سلام

من مصطفی استا هستم و هم اکنون ساکن هندوستان می باشم

به عنوان یک هموطن از شما درخواستی دارم و امیدوارم اگر برایتان مقدور هست به من کمک کنید

حدود دو سال پیش بعد از ماهها فکر کردن و جستجو برای یک ایده خوب که قابلیت اجرا توسط یک نفر را داشته باشد، جرقه ایده ای در ذهنم زده شد و بعد از تغییرات بسیار به یک طرح نهایی رسیدم و در ژانویه 2008 دامین مورد نظرم را ثبت کردم

shakespeare37.com

این ایده به این صورت است که من تصمیم دارم همه 37 نمایشنامه نوشته شده توسط ویلیام شکسپیر را به عنوان ابزار تبلیغاتی بفروشم. به عبارت دیگر صفحه اصلی وبسایت مانند یک تئاترآنلاین هست که تبلیغ کنندگان یا به عبارتی وبسایتهای تبلیغ کننده بازیگران تئاترهستند. وقتی یک نمایشنامه تمام شد بلافاصله نمایشنامه دیگر شروع می شود. چون این نمایشنامه ها به 3 دسته کمدی،تاریخی و تراژدی تقسیم میشوند من ابتدا نمایشنامه های گروه کمدی سپس تاریخی و درانتها تراژدیها را خواهم فروخت. قیمت گذاری به این صورت هست که از یک سنت شروع می شود و یک سنت یک سنت اضافه می شود در واقع هر شماره ای را که می بینید بیانگر قیمت آن مکان به سنت است مثلا شماره 12345 قیمتش 12345 سنت یا به عبارت دیگر 123 دلار آمریکا و 45 سنت میباشد

اگر موستان را روی شماره های 1 تا 31 ببرید متوجه خواهید شد که پروژه به چه صورت کار می کند

هرچند من دامینم را یک سال و نیم پیش ثبت کردم اما به علت مشکلات اقتصاد جهانی و نامناسب بودن بازار تبلیغات شروع آن را به تاخیر انداختم تا اینکه 26 فوریه 2009 آن را از فروم دیجیتال پوینت شروع کردم اما بعد از چند روز به دلیل بیماری آن را متوقف کردم بعد هم مشکلات دیگر برایم بوجود آمد که تا کنون نتوانسته ام آن را ادامه بدهم. اکنون تصمیم جدی دارم آن را به جلو ببرم اما در این مدت سه ماه وقفه پی برده ام که این کار بزرگتر و دشوارتر از آن است که من به تنهایی قادر به انجام آن باشم به همین دلیل تصمیم گرفته ام از بچه های ایرانی در دنیای مجازی بخواهم که به من کمک کنند.

من می خواهم از شما خواهش کنم اگر امکان دارد مطلبی هرچند کوتاه حتی در حد یک پاراگراف در وبلاگ خود راجع به این پروژه بنویسید و خوانندگانتان هم اگر وبلاگ دارند بزرگواری کرده و همین کار را انجام دهند بخصوص اگر کسی وبلاگی به زبان انگلیسی یا دیگر زبانها دارد خیلی کمک می کند. البته تویتر و فیسبوک و استامبل آپان و دیگر شبکه های اجتماعی هم می توانند بسیار کمک کنند. من اطمیان دارم اگر بچه های ایرانی من را یاری کنند این پروژه حتما موفق خواهد شد

http://www.shakespeare37.com/about.html

اگر سوالی داشتید یا خواستید کمکی بدهید می توانید به این آدرس به من ایمیل بزنید

mosta777-------gmail.com

با تشکر

Mostafa Osta

پویا گفت...

امیر بنویس لطفاً.
این تنها وسیله ی ارتباطی ماست.

Shadi گفت...

کجایی؟ خوبی؟ خبر بده از خودت

ناشناس گفت...

سلام پس كجايي
فرزاد از رشت